12 Nisan 2010 Pazartesi

IZGARA KÖFTE

1 kg. az yağlı dana döş kıyma(isteğe göre sadece 150 gr. kadarı kuzu kıyma katılabilir, ama kuzu kasım-şubat aralığında kokusunun arttığından dolayı pek tavsiye edilmez)
1 yumurta
1 orta boy soğanın suyu(soğan çok ince parçalayıcı rendede rendelenip, süzgeçde kaşıkla ezerek suyu süzülecek.Suyu az çıksa da yeterli geliyor.Soğanın zarları konmadığından, midesi rahatsız olanlara hazmı kolay bir köfte...)
5 silme çay kaşığı tuz.(silme: çay kaşığını doldurduktan sonra bıçağın tersiyle fazlasını üzerinden attıktan sonra kaşıkta geriye kalan kısma denir.)
1 tatlı kaşığı kekik
2 çay kaşığı karabiber
2 çay kaşığı kimyon
1 çay bardağı sızma zeytinyağ
1 çay kaşığı az acılı pulbiber(isteğe göre..)
Bayatlamış yarım ekmek  içi ve ıslatmak için bir çay bardağı kadar su..
7-8 sap kıyılmış maydonoz.
1 çay kaşığı karbonat
   Tüm malzemeler derin bir kapta iyice yoğrulur.(Yaklaşık orta boyda 45-50 adet köfte çıkıyor.Ben bir tepsinin dibine buzdolabı poşeti sererek, köftelere şekil verip diziyorum.derin dondurucuda saklıyorum.Gerektiğinde İzmir köftenin yapımında da burdan alıp kızartıyorum.)
Köftelere elinizde şekil verdikten sonra ister yağsız teflon tavada kapağı kapalı orta ateşte çevirerek, ister ızgarada pişirebilirsiniz.Afiyet olsun.

2 yorum:

stefangun dedi ki...

çok beğendik elinize sağlık..

Şebnem dedi ki...

Beğenmenize sevindim, afiyet olsun.Bir de bildiğiniz, güvendiğiniz iyi bir yerden alındıysa kıymanız tadı çok farkeder.