11 Nisan 2010 Pazar

SEBZE ÇORBASI 




Kesme tahtasında öncelikle;

kesme tahtasında patateslerin doğranışı..
7-8 adet körpe taze fasulye veya çalı fasulye julien doğranacak,(julien: verev doğrama biçimi)
1 Orta boy patates kesme tahtasında minik minik küpler halinde doğranacak.( isterseniz rende de yapabilirsiniz..)
1 Sap pırasa ince ince çentilecek,
1 Küçük havuç elde yine minik küpler halinde doğranacak.(Bunu da iri rende yapabilirsiniz..)
1 Küçük kereviz yine minik küpler halinde doğranacak.(rende yapılabilir.)
1 Orta boy tatlı kırmızı biber ayıklanıp, minik küpler halinde doğranacak.

1Orta boy kuru soğan minik küpler halinde çentilecek,
8-10 mantar yıkandıktan sonra, elde minik küpler halinde çentilecek ve soğanla birlikte, yarım çorba kaşığı tereyağ ve 1 çorba kaşığı zeytinyağ ile orta boy bir tencerede 3-4 dak.kadar kavrulacak.(Ben 4,5 lt.düdüklü tenceremde yapıyorum tüm işlemi..)
1 silme çay kaşığı Tuz, 1 silme tatlı kaşığı
Tüm sebzeleri ince kıydıktan sonra, hafif kavrulan soğan ve mantarlarla birlikte,3 lt suda veya önceden hazırlanmış tavuksuyunda, düdüklü tencerede yaklaşık 7 dak. kadar pişecek.Normal tencerede hiç yapmadım ama sanırım orda da yaklaşık 15-20 dak.pişmesi gerek, o halde buharlaşma olacağından su oranını 3,5 lt.ye çıkarabiliriz...
Bu çorbada limon kullanacaksanız, terbiyesinde değil de; sebzelerle birlikte pişerken yaklaşık yarım limon suyu eklerseniz, çorbadaki kesilmeyi önlemiş olursunuz. İsteğe göre isteyen tabağına sonradan limon ekleyebilir de..Ben bu çorbayı limonsuz yapıyorum.


Terbiyesi: 

1 Çorba kaşığı tepeleme un, Yarım Çorba kaşığı tereyağ ile kısık ateşte biraz kavrulur.Pişen çorbanın suyundan azar azar eklenerek karıştırmaya devam edilir.Boza kıvamına gelen karışıma, ayrı bir çırpma kabında çırpılan yumurta sarısı, yarım paket çiğ krema(1/200 ml.), 1 silme çay kaşığı karabiber eklenir.
Sıcak çorba suyundan ekleyerek karıştırılmaya devam edilir ve akışkan boza kıvamındaki terbiye çorbaya katılmaya hazırdır..En son 4-5 sap maydonoz ince ince kıyılır, çorba 1-2 taşım da bu şekilde kaynatılır.İsteğe göre kıtır ekmekle servis edilir.
Özellikle hasta olduğunuzda size çok iyi geleceğinden emin olabilirsiniz.Bazı sebzeler evinizde bulunmadığında sadece, patates, havuç, soğan ve mantar ile de muhteşem oluyor..Hayatım boyunca sebze çorbası sevmeyen ben, bu tarifi uyguladıktan sonra sevdim...Sizlerin de seveceğine inanıyorum, afiyet olsun..:)

Hiç yorum yok: