13 Şubat 2012 Pazartesi

KITIR WAFFLE

      
     Herkes dışarıda wafflecıları hınca hınç doldururken, bende nedense bu yeni tada karşı henüz bir merak uyanmamıştı.İlk kez bir otelin sabah kahvaltısında tattığım waffle ile tarif arayışlarım başladı. Bir çok waffle tarifi denedim ama damak tadıma uygun olanına, gofretimsi kıtırlıktaki bir kıvama ulaşamadım.Öğrendim ki benim sevdiğim tad, Belçika waffle imiş..Eşimin bir yemek programından not ettiği tarifle kendi deneyimlerimi birleştirdim, tabii biraz da deneme- yanılma yolllarıyla bu leziz tarifte, noktamı koydum.
     Waffle yapmak için mutlaka bir waffle makinesine ihtiyacınız olacak.Eğer makineniz yok da teflon tavada yapacaksanız o zaman pan kek olarak, çevirerek de pişirebilirsiniz.Fakat sizlere makinelerin kompakt olanlarını, yani hem tost makinesi hem waffle aparatı bulunanları pek tavsiye edemiyorum.Ben bir markanın bu tür bir makinesini aldım, teflon kaplaması pek kaliteli olmadığından, ayrıca da her pişirişimde ağır bir metal kokusu wafflelara siniyordu.Belki tostu güzel pişirebilir ama waffle şakaya gelmez...Aldığım makineyi hemen iade ettim.Gerekçelerim geçerliydi; koku problemi ve her seferinde tabakaya yapışan wafflelar.....Temizle temizleyebilirsen!
    Waffle pişirmemi en çok kızım istedi ve benim bu uğraşlarımı görünce dayanamayıp bir karar aldı : Biriktirdiği parasıyla sadece waffle yapan daha iyi bir makine almak...Küçük elleriyle biriktirdiği, küçük sevimli cüzdanıyla, vapura atladığım gibi ürün çeşidinin daha çok olduğu Sirkeci 'ye gittim.Daha önceki makinenin fiyatı üzerine biraz daha para eklemiş bulunarak, biraz da pazarlık yaparak, sadece waffle yapan ev tipi bir makine aldım.Severin marka makinenin kaplaması ilk dikkatimi çeken şey oldu.Dokusuna dokunduğumda; benim tarifin makinesi işte bu ...dedim, hiç yapışmayacağından emindim.Kullandığınız un waffle da çok önemli, mesela ben hep Söke un kullanırım, bir ara başka unlarla yaptığımda tabakaya yapışmıştı.Beyaz unu azalttığım şu günlerde korkarak yine Söke tam buğday unuyla deneyeyim dedim; sonuç başarılıydı..:)
    Hemen hemen bir çok hafta sonu, ya da her yumurta akı arttığında kızıma waffle yapıyorum.Hatta abartarak bazen hafta içi sabah kahvaltılarında da yapıp, okula yanına da koyuyorum, arkadaşlarıyla da paylaşıyor.Çocuklar wafflelara bayılıyorlar.Bu yüzden adım, aralarında ''Wafflecı Teyze..'' ye çıktı..:)
    Sizleri ve çocukları böyle bir tarif için daha fazla bekletmek istemem artık tarife geçeyim...:) 

Malzemeler:

90-100 gr. Tereyağı + 2 çorba kaşığı riviera zeytinyağı,
2 çorba kaşığı pudra şekeri (kıtır olması için),
Yarım pk. veya 1 pk. vanilya,
1 pk. kabartma tozu,
4 çorba kaşığı buğday nişastası,
4 çorba kaşığı Söke un veya Söke tam buğday unu,
2 çorba kaşığı krema(ben bu ara pek koymuyorum, yumuşatıyor..)
1 tam yumurta ve 1 yumurta beyazı
veya;
2 yumurta beyazı...,
1 su bardağından bir, iki parmak kadar fazla içme suyu,
1 fiske tuz.



          Önce tereyağını metal bir kapta benmari usulü eritin(ben ocakta su kaynayan çaydanlığın üzerine demlik gibi koyarak eritiyorum)Eridikten sonra içine pudra şekeri, tuz, su, krema, zeytinyağı ve kabartma tozuyla harmanladığın unları ekleyin.El çırpıısıyla karıştırarak, en son yumurtaları birer birer ekleyip çırpın.Waffle makinesini  ısıtıp, bir cezvede erittiğiniz terayağını silikon bir fırça yardımıyla alt üst yağlayın.2- 2,5 çorba kaşığı kadar döküp kapağı kapalı 2 dk. pişirin.Kızarınca havadar olacak şekilde herhangi bir tel süzgeç gibi bir şeyin içinde 15-20 sn. kadar, nemlenmemesi için havalandırın.Ama çok soğutmayın...:)...Soğuduğu takdirde makineyi ısıtıp, gün içinde soğumuş waffleları tekrar ısıtırsanız daha da kuru çıtır bir hal alır.İster yerfıstığı ezmesiyle, ister çikolatalı fındık kremasıyla, balla veya meyvelerle tüketin, biz hepsini seviyoruz...:))Kolay gelsin.....  



   

2 yorum:

deniz dedi ki...

Size geldiğimizde kesin bundan istiyorum,harika görünüyor,ellerine sağlık:)

Şebnem dedi ki...

yaparım tabii ki..:)