27 Şubat 2012 Pazartesi

TARHANA ve BAKLİYAT TORBALARI



     Haydi bakliyat ve tarhanalara bir şıklık yapalım mı ne dersiniz..?
     
    Küçüklüğümde, yurtdışından bize gelen kalın kataloglarda, buzdolaplarının ve kiler dolaplarının içlerinin ne kadar düzenli olduğuna bayılır, hayranlıkla incelerdim.Yıllar sonra evimde bunu sağlamaya çalıştım.Kavanozlar bir örnek olmalıydı, üzerlerinde ne oldukları yazmalıydı.Kapağı açtığımda yerli yerinde bulabilmeliydim her şeyi..Bakliyatların bez torbalarda saklanması gerektiği öğretilmişti ilk evlendiğimde.İlk bakliyat torbalarımı annem dikmişti.Sonraki yıllarda evdeki kumaşların bolluğundan olsa gerek, artık bez torbalarımı yenilemeliyim diye düşündüm.Özellikle evde tarhana yapmaya başladıktan sonra.
     Bir ara ufak boylarda onlarca kese dikip, hediyelik tarhana torbaları hazırlamıştım.Her biri yine dantelli ve kırmızı beyaz kombin desenli kumaşlardı.Her birine aynı ölçüde kendi yeni yaptığım tarhanalardan doldurup çevremdekilere satışa çıkarmıştım.Bu benim ekolojik gıda üretimi ve pazarlaması alanında küçücük bir projemdi.Hepsi kısa zamanda tükenmişti.Alanlar hem kendilerine hem de yakınlarına hediye etmek üzere almışlardı.Bu benim için küçük bir ticari deneyim oldu.



     Siz de sık dokunmuş pamuklu, renk vermeyecek kumaşlardan ve dantel parçalarından istediğiniz boyutlarda keseler yapıp, bakliyatlarınızı veya tarhanalarınızı bu bez torbalarda saklayabilirsiniz.

2 yorum:

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Ne kadar güzel kılıflar bunlar! Ne güzel bir blog bu!Tebrikler Şebnemciğim! Kocaman sevgiler!
Ressamlık nasıl gidiyor?

Şebnem dedi ki...

Teşekkürler..:)Ressamlık durağan..Onun yerini şimdilerde şiir ve yemekler aldı..:)
Sevgiler benden de.