7 Nisan 2012 Cumartesi

GÖMLEKTEN ELBİSE YAPMAK

BABA GÖMLEĞİNDEN KIZINA ELBİSE

   Eğer çok sevdiğiniz ve kumaşını çok beğendiğiniz gömleğinizin başına bir kaza geldiyse, sakın hemen atmayın.Elinizden geliyorsa basit bir kaç işlemden geçirerek onu bambaşka bir kıyafete dönüştürebilirsiniz.(Benim kızıma diktiğim bu elbise gibi..:)
   Fotoğrafta gördüğünüz gömleğin öncelikle ceplerini söktüm.Kol oyuntularını, ön ve arka yakayı, arka yaka öndekinden birkaç cm. yukarıda olacak şekilde düz kestim.Etek altlarına hiç dokunmadım.Çıt çıt yerlerini de olduğu gibi bıraktım.Hatta çıt çıtların aralarına ütüyle yapışan süs taşlarından yapıştırdım çok şık oldu.Nervürleri ve pileleri mezura ile kimin bedenine göre yapılacaksa, ona göre hesapladım.Arkaya da pileler koydum.Pileleri kalçaya kadar dikerek sabitledim.Kalçadan aşağı pileleri serbest bıraktım.(Kızım büyüdüğünde pilelerden birini iptal edebilir ve boyun askısını da ayarlayarak ona bluz şekli verebilirim..)
   Kol oyuklarına ve yakalara kumaşın rengine uygun saten biye geçirdim, teğelledim ve makinede diktim.Yaka ve kol oyuğunun bittiği yerde, bağcık haline gelecek şekilde saten biyeyi birleştirip diktim.Yine kollardan omuzlara devam eden saten biyelerle de fiyonk yaparak bağladım.Kızım bu elbiseyi giydiğinde ben de sonuca inanamadım, en sevdiği elbiselerinden biri oldu..Şimdi sizinaklınız sanırım eşinizin giysi dolabında...acaba  giymediği bir gömleği var mı diye düşünmeye başladınız bile..Ben gözüme bir tane kestirdim ve onu da kendime yapmayı düşünüyorum.Bittiğinde burada tekrar görüşmek dileğiyle..Hoşçakalın.

Hiç yorum yok: